Technologią RFID optymalizuje zwrot towaru

Do każdego urządzenia przyczepia się EPC -nadajnik (Electronic Product Code), który właściciel nie powinien zdejmować do końca gwarancyjnego terminu. Dzięki temu nadajniku, można przyjść do sklepu, gdzie był nabyty towar i bez czeku fachowiec sprawdzi stan jego gwarancyjnego terminu i przy konieczności zrobi zwrot. W nadajniku jest umieszczony unikalny identyfikacyjny  kod produktu i inna informacja, podobna do tej, ktura znajduje się w kodzie kreskowym. To istotnie obniża czas oczekiwania i podwyższa jakość obsługi.

Sklep też nie chce strat  z powodu zwrotu towaru i chce otrzymać kompensację za niesprawny produkt. Dlatego, fachowiec wyznacza przyczynę uszkodzenia i przygotowuje dokumenty na zwrot.

Ponieważ towar był oznakowany RFID -nadajnikiem na bazie standardu EPC pracownik może wejść na zastrzeżoną sieci EPCglobal i wyciągnąć stamtąd potrzebną informację. Więc,  można znaleźć potrzebne dane o placówkach z kturych są te części niesprawnego towaru i zwrucić się akurat do tej kompanii, która zrobiła te części.

Ten proces nazywa się kierowaniem życiowym cyklem towaru. On stał się możliwym właśnie dzięki  RFID -systemu. To pomaga handlowym przedsiębiorstwom i ich klientom oszczędzać czas i pieniądze, w tym wypadku jeśli oni zderzają się z niskogatunkowymi albo wybrakowanymi towarami. I co też nie mało ważne, ten proces obniża ilość odpadów, które brudzą środowisko przyrodnicze, przecież wykorzystują się wyjątkowo niesprawne detale, a nie cały wyrób.

 

Źródło: discoverrfid.org